الأحد، 22 أبريل 2007

بلد بتاعه تاجات صحيح

أنا غرقت تاجات حاسس أنى مستهدف ، ما علينا والدكتور وريفاندل وغيرهم اقلهم حرام عليكم انما بقى مبرمج حر فحسابه مع الله عسير عشان مدونته مستنقع تاجات ربنا يسامح الجميع ، على اى حال ادى اخر 3 تاجات فاكر انى اتعورت فيهم وضفت عليهم من عندى انت فلم ايه لقيته وانا بعمل تاج القياده فقلت يلى انشالله محد حوش
الأول
ايه اكتر مادة حبيتها واكتر مادة كرهتها فى المدرسه وفى الجامعه
فى المدرسه حبيت النحو جداً وكرهت النصوص والجغرافيا كرهتهم عما، وفى الجامعه حبيت مادة الأقتصاد للنابغه الدكتور عبد المنعم راضى وماده العلوم السلوكيه وكرهت مادة المشاكل الإدارية
السؤال الثانى كنت عايز تطلع وانت صغير
وانا صغير خالص لحد أبتدائى كنت عاوز اطلع جراح زى خالى او وكيل نيابه زى اللى بشوفهم فى التلفزيون واما دخلت ثانوى حبيت اكون ادارى وكل اللى يسألنى اقله تجاره الدلنجات
تكلم عن هواية لما بتمارسها بتستغرق فيها تماماً وتنفصل عن عالم الواقع لفترة من الوقت أثناء ممارستها
لم يعد حيث لا يوجد وقت لأى شئ اساساً فبمارس هواياتى التى تقلصت اصلاً على استحياء وزمان كان الصيد والشطرنج بيستغرقونى تماماً لدرجة ان ممكن اعد يوم بطوله اصطاد او العب شطرنج ولا يمر اسبوع يخلوا من يوم او يومين ضاع بالكلية فى احداهن

الثانى

section 1
last beverage? نسكافيهِ
last phone call ? اجريتها :والدى ، واستقبلتها: حماى
last instant message ? عيسى صديق عمل قديم
last cd played ? قرأن على ما اذكر
last time u cried ? من شهرين ودى من النوادر
last text message ? Pakinam Nasser

Section 2 -
Have You Eversdated someone twice? اكيد
hv u evers been cheated on ? طبعاً
kissed someone & regretted it? حصل
lost some one special? بما انى فقدته فهو لم يكن كذلك
been depressd ? نادر ولفتره قصيرة جداً
been drunk and threw up? طبعاً لا

Section 3 -
List 3 Favorite Colorsأحمر ، برتقالى ، موف

Section 4 -
This month have you لاحظ ان الفتره المطلوب الأجابه عنها هى اخر شهر
Made a new friend? لا
Fallen out of love? انت عاوز مراتى تظبطنى
Laughed until you cried? لحد مدمع مش ابكى بس ده كان زمان اكتر من شهر بكتير
Met someone who changed your life? لا
Found out who your true friends were? عارفهم من زمان اوى
Is there something you want to tell someone? اكيد
Would you kiss anyone on your top friends? لا
How many people on your top friends do you know in real life? كلهم
How many kids do you want to have? أربعة
Do you have any pets ? اه
Do you wanna change your name? لا نهائى
What did you do for your last birthday? قضيته وحيداً
What time did you wake up today? قبل الشروق ب 15 دقيقة كالمعتاد
What were you doing at midnight last night? بدخل السجاجيد من البلكونه
Name something you CANNOT wait for? لا شئ
Last time you saw your father? قرابه الشهر
What is one thing you wish you could change about your life? أعيش فى مزرعه ريفية
What are you listening to right now? قرأن
Have you ever talked to Tom? توم مين؟
Have you ever talked about someone behind their back? للأسف
What’s the last piece of clothing you borrowed from anyone? شبشب اخويا فى شم النسيم
Who’s getting on your nerves right now? مديرى
Most visited webpage? المدونة
Coke or Pepsi ? جنزبيل
Mac or PC? WTC


الثالث
من انت من القادة : بعد 18 سؤال والإعادة فى 27 سؤال وصلت لنفس النتيجه وطلع واحد معرفوش


الرابع
انت فلم ايه : دى بقى محدش دبسنى فيه انا عملته بالمره وبعد 18 سؤال والإعادة فى 27 سؤال وصلت لنفس النتيجه وطلع احد افضل افلامى


ونظراً لأن من رشحتهم قبلاً للإجابه على التاجات لم يستجب معظمهم فلن ارشح احد هذه المره واللى يعجبه يجاوب

هناك 36 تعليقًا:

طهقان يقول...

يا جمالو يا جمالو

حلو التاج دا

والجابات احلى

وعلى رأي المثل
السعادة تاج على رؤوس العزاب

اللهم عزبنا ... ولا تزوجنا

بالزال مش بالذال

كلام لوجيك يقول...

انا بقى عندي فوبيا من التاجات دي والله
تعرف ان عليا 3 تاجات ومش عارف هجاوبهم امتى؟؟
انت عارف بقى .. مفيش نفس
هههههههه

بس جرعتك المرة دي كانت دسمة جدا ومركزة جدا جدا
واجاباتك فل خالص
وبعدين مين القائد الغريب ده؟؟
يلا حصل خير انشاء الله

خالص تحياتى
اشوفك على خير

Rivendell** يقول...

دا ابراهام لينكولن الرئيس الامريكي من بتاع 120 سنة كدا

ملقب بمحرر العبيد لانه لغى العبودية , وتم اغتياله في الاخر

تمثاله اللي بيطلع في الافلام دايما دا قاعد على كرسي في واشنطن دي سي قدام البيت الابيض والنافورة

اجابات واثقة للغاية
شكرا على الاستجابة

Ma-3lina يقول...

حمد لله على سلامتك بعد الزحف الرهيب بتاع التيجان عليك

اربعة مرة واحدة

سؤال يعنى ايه عايز تشتغل ادارى مش فاهمة بيخشولها كلية ايه دى ؟؟

أمــانــى يقول...

اصل حضرتك فى فصل التيجان اللى هو الربيع سابقآ
بس سؤال من الشخصيات دول أمممممم
؟؟؟

ma_3alina يقول...

ولو إني مش بحب تجميع التاجات دا .. احب كل تاج كده ياخد حقه ومستحقه .. لكن نعديها المرة دي عشان زحمة تاجات الربيع

بالنسبة لمبرمج حر .. لو حضرتك ناوي تعمل أي عملية اغتيال أو تفجير فأنا مع حضرتك .. وكلنا وراك يا ريس

Tamer Nabil يقول...

كل دى تاجات

ههههههههه

كل تاج وانت طيب

CrAzY-bOy يقول...

شكرا على الموضوع الجميل ده
و حلوه اوى التاجات دى

تحياتى

shermen يقول...

جالي تيجان ذي دي بالظبط لكن مقدرتش أجاوبهم جاتلي تخمة منهم خلاص تعبت
----------
لكن إجاباتك لذيذة
تحياتي

مـحـمـد مـفـيـد يقول...

يااااااااه
والله مستني منك بوست علشان ارد شويه من حضورك القيم عندي
تاجات صريحه جدا
احييك عليها

مـحـمـد مـفـيـد يقول...

يااااااااااااه
اخيرا يا عم محمد
والله مستني اي بوست ينزل علشان اعلق عندك وارد شويه من جمايلك يا باشا
تاجات جميله وصريحه

مبرمج حر يقول...

ههههههههههههههه , مستنقع تاجات

عموما هى الناس بقالها شهر بتدعى عليا , واضح انى بقيت مطلوب , ده غير مخططات الاغتيال , معايا يا باشمهندس ماعلينا؟؟
هههههههههههههه

عصفور المدينة يقول...

على فكرة أستاذ محمدأكثر واحد مش محتاج يوجه إليه تاجات لأنه واضح وممكن تعرف الكثير عنه من مدونته
ده حتى حاطط صورته واسمه الرباعي الخ

AZ يقول...

هىهىهىه
لزعيم اللى انت متعرفوش يبقى ابراهام لينكولن يابيه بس هم عملين فيها فالحين ومختصرين قال عينى محدش بيخش يعمل البتاع ده الا الامريكان!!!

امينه يقول...

انا خايفه اعمل تاج الافلام ده اطلع ايرما لا دوس

أميرة البلطجية يقول...

بما انك صيق تدويني جديد فأنا سعيدة اني اقرالك اربع تاجات مرة واحدة
:)

مصر هى أمى يقول...

محمد عبد الغفار

اول ما شفت كلمة عبد المنعم راضى عرفق انك تجارة عين شمس

بس انا مش موافق على كلمة نابغة ديه انا محبتوش خالص مع انى جيبت فى الاقتصاد امتياز بس هوا كان شخصية رخمة ومستفزة جدا

بس عموما حلو التاجات بتاعتك

ياسمين يقول...

التاج دة حلو وأحسن من اللى قبله
بس برضه مش عارفة ليه ما بحبش التاجات
تحياتى

dandana يقول...

دول مستهدفينك بجد يعنى....
انا موافقة فعلا على كلامك عن مدونة احمد مبرمج.....
ماليش دعوة ...انت اللى قولت اهو

كراكيب عادل يقول...

انا مش بحب التاجات دي نهائي لاني مش بحب اتكلم عن نفسي او اجاوب برضو

ولا كنت عايزك تجاوب

كراكيب عادل يقول...

بما انك جاوبت هفسر لية مكنتش عايزك تجاوب اولا انت بالذات واضح وكنت قلت لك كدة في تعليق في بوست سابق

التاجات لتزيل الغموض

ثانيا كنت عايز احتفظ بسر تلك الشخصية الي بتختصر عشرين سطر في كلمتين
والكلمتين يعبروا اكتر

انا يا محمد من غير ما اقرالك تاجات عرفتك وعرفت شخصيتك

اوعي تكون زعلت مني

bastokka طهقانة يقول...

Fallen out of love? انت عاوز مراتى تظبطنى


ايوة كده لازم تعمل حساب للمودام

BinO يقول...

السلام عليكم
أخيراً كتبت بوست
وكمان تيجان
الحمد لله الموسم خلص
أنا عملت زيك وممررتش أي تاج
:)
تاج صريح
شكراً علي أجاباتك

kaed يقول...

وحد برضة يرفس النعمة يا راجل ربنا يكتر من تاجاتك و تربهم فى عزك
بس على فكرة التاج دة جميل

Sampateek يقول...

يا طولة بالك على التاجات دي
انا مش بحبها خالص

مشكرين

أنـــا حـــــــــرة يقول...

انت بطل انك جاوبت كل دول
بس فى اجابة بقى عجبتنى اكتر واحده
انما مش هقولك عليها
:)

yasmina يقول...

اجاباتك حلوة
ومنسقة
الفيلم ده انا كمان بحبه جدا باجزاؤه الثلاثة
تحياتي

koukawy يقول...

يا عيني عليك هو انت كمان جالك التاج ده
ههههههههههههههههه

صاحب البوابــة يقول...

اجاباتك متوازنة وجميلة

تحياتي لك عزيزي

------------------
صاحب مدونة البوابة

saso يقول...

سلوكية واقتصاد؟
يظهر ان حضرتك زميل
انا فاكرة الاسامي دي ..بس التاجات الكتير نستني كل حاجة بجد برافو عليك ان جاوبتهم كلهم

david santos يقول...

O dia 25 de Abril de 1974 foi o dia do derrube da ditadura fascista em Portugal, a chamada REVOLUÇÃO DOS CRAVOS, e a queda do (poder) dos inimigos do povo. 25 de Abril, sempre.

Day 25 of April of 1974 was the day of it knocks down of the dictatorship fascist in Portugal, the call REVOLUTION OF the flowers, and the fall of the power of the enemies of the people. 25 of April, forever!
يوم 25 نيسان 1974 كان يوم تقرع عليها من الديكتاتوريه الفاشيه في البرتغال والدعوة للثورة الزهور ، وسقوط سلطة أعداء الشعب. 25 نيسان ، الى الابد!


День 25 апреля 1974 года, в день он постучит в воздухе фашистской диктатуры в Португалии слово О РЕВОЛЮЦИИ цветы, и падение власти враги народа. 25 апреля, навсегда!
Le jour 25 d'avril de 1974 était le jour de lui frappe vers le bas du fasciste de dictature au Portugal, de la RÉVOLUTION d'appel des fleurs, et de la chute de la puissance des ennemis du peuple. 25 d'avril, pour toujours !
Tag 25 von April von 1974 war der Tag von ihm klopft unten vom Diktaturfaschisten in Portugal, von der Anruf REVOLUTION der Blumen und vom Fall der Energie der Feinde von den Leuten. 25 von April, für immer
25天41974年的一天,它拍下來的法西斯獨裁政權,葡萄牙 號召革命的鮮花,秋天的權力得到人民的敵人. 25日,永不停息

صفصف لادي يقول...

eih dah? kol di tagat,!!!! ALLAH ykoon fi 3onnak, bas begad egabatak mzareefa wi lazeezah.
ta7yati.

Sampateek يقول...

بدخل السجاجيد من البلكونه

ده بعد ما نفضتهم و لا قبل ما تنفضهم؟
هههههه
فضيحة التاجات دي

توتة توتة يقول...

انت من شهر مشوفتش ابوك ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!

Mohamed A. Ghaffar يقول...

طهقان
وبعد متعزب بالزاى هتتعذب بالذال ، يباشا احنا ميعجبناش العجب

كلام لوجيك
هى فى الحقيقه ظاهره حميدة لطيفه زادت عن حدها لدرجه انى أتضطر لتأخير الرد حتى لا تصير مدونته تاجات فقط ، والأخ طلع ابراهم لنكولن احد رؤساء امريكا القدام

Rivendell
اكيد عارفه طبعاً انما مكنتش اعرف ان دى صورته ، العفو يا فندم وبدام انا طلعت شاطر وجاوبت اجابات واثقه المره الجايه سايق عليكى النبى تعتقينى

ما علينا
ادارى دى وظيفه الناس المحترمين بيسموهم زوى الياقات البيضاء(ده فى كتب العلم) والى بلدنا بتفتقدهم بشدة فى كل مجال ، وبيخوشوا لها كله تجاره قسم ادارة اعمال او ما شابهها

أمانى
بلاش حضرتك وخلى البساط احمدى ، صورة القائد هو ابراهام لنكولن رئيس الولايت المتحده اما الثانى فهو مارلون براندو فى افيش الجزئ الأول من فلم الأب الروحى او العراب

ما علينا
واهل ولا انا بس لو معملتش كده كل مواضيعى هتبقى تاجات ، ناوى انشاء الله وبنجهز للخطه

تامر نبيل
وانت طيب يا باشا

كرازى بوى
العفو يا فندم الشكر لك انت لأطرائك

شيرمين
لازم تجاوبى ده تقليد تدوينى

محمد مفيد
شرفت بزيارتك بس العمليه مش رد جمايل

مبرمج حر
اشوف فيك يوم

عصفور المدينة
بلاش استاذ ، الشخصيه غي خبايا النفس صحيح انا واضح لأنى مش شايف سبب لعكس كده بس التاجات بتوضح اكتر ، بس بالحجم ده تبقى لعنه

امينه AZ
أختى شقيقتى حبيبتى ، عبد الرحمن بيصحى من النوم يقول متو فين ، انا مش معرفوش كشخصيه وزعيم انما معرفش صورته مش هشيل البوم الزعماء فى جيبى يعنى يا ختى ، وتفتكرى الأمريكان عارفينه دول نصهم انصاف متعلمين ، انت لو عملتى تاج الفلم هيطلعلك لقاء مع مصاص الدماء او نادى الشغب

أميرة البلطجية
انا مش سعدي خالص ، وبما انك سعيده فخديهم حلال عليكى تجاوبيهم بالهناء والشفاء

مصر هى امى
معظم الناس محبتوش ، قله اللى فهموه بس هو علمه عظيم وفكره اعظم ووجهات نظر على اى حال

ياسمين
وانا كمان مش عارف ، طب متجربى تدبسى فى دول كده ونشوف يمكن نفسك تروح لهم

دندنا
اه انا اللى قلت هيعمل ايه يعنى ، يبعتلى تاج تانى

كراكيب عادل
انا جاوبتك علىالميل الشخصى ، وقلت ما خلاصاته ان انا ضد فكره الغموض دى خالص ولو كانت هتجيب لى شغف واهتمام فلا اريدهم وافضل عليهم شغف واهتمام بمادتى وقلمى
وازعل منك ليه !! ايه اللى خلاك تفكر كده انا سعيد بيك وبرأيك وعارض وانتقد زى منت عاوز ياباشا لو النقد هيزعلنا من بعض نقفلها احسن

طهقان
من خاف سلم بردو وانت فاهمه

بينو
انا مبكتبش كتير لأسباب يمكن اتعرض لها فى يوم فى موضوع خاص ، ومتخفش انا مش نسيك هرد على موضوع صلاح جاهيين

قائد
ارفس ابوها لو بالشكل ده ، ومنى لك هديه جاوب عليهم كلهم

سمباتيك
تقاليد المدونات نعمل ايه بقى

انا حره
من حيث البطولة انا بطل من يومى ، وليه مش هتقولى عليها ، لو سر ابعتيهالى علىالميل

ياسمينا
متشكر لزيارتك واطارئك ، انا بحب الأول والتانى بس التالت معجبنيش

كوكاوى
اه للأسف

صاحب البوابة
متشكر لك

ساسو
ده يبقى لينا الشرف يا فندم

أم حزنبل (حفصوتشا سابقاً)
اعمل ايه بس تشيلىمعاى شويه ، متشكر لمتابعتك

سمباتيك
لا انا كنت بشيل بس المره دى ، اه فضايح بس اعمل ايه الزمت نفسى بالصدق

توته توته
للأسف اه ، ظاهر الموضوع سئ بس ، ولكن الله اعمل بحالنا اللى انا وبابا متفهمينة

farida يقول...

عجبني التاج ده
:)

مش حجاوبه
بس عاجبني