الخميس، 29 نوفمبر 2007

المؤتمر

الصورة منقولة من موقع الإذاعة البريطانية


أنا بوليس . . . لأ . . . انت حرامى

.

هناك 31 تعليقًا:

عصفور المدينة يقول...

أنابوليس حفل تأبين الحرامي

اسامة يس يقول...

جملية روح الفكاهة العميقة والمعنى ليس في بطن الشاعر هذه المرة بل في عين كل مشاهد...
دمت بكل ود..
خالص تحياتي

عدى النهار يقول...

قفشة حلوة.. بس هو مين الحرامى؟ أوعى يكون قصدك إن كلهم حرامية

عصفور المدينة يقول...

هل من المعاني التي يقصدها الشاعر ترتيب الأطوال وهل رئيس الفصل بياخدوه حسب الطول زي زمان

MAKSOFA يقول...

دمك خفيف أنا قلت لك قبل كده

رفقة عمر يقول...

مش فاهمه
دى فزورة استاذ محمد
مين انا بوليس دة
دة مسلسل جديد ولا ايه

cinderella يقول...

والله عندك حق
وعموماً من البوليس للحرامي
ماتفرقش
كله واحد دلوقتى

lonely يقول...

كلهم حراميه

غير معرف يقول...

اكد مؤتمر انا بوليس ان هناك املا جديدا للسلام. نفسي اعرف مين اللي اكد وانا كنت............والله مافي امل ولا عمر في حراميه بس

سها السباعي يقول...

وقتال قتلا كمان

غير معرف يقول...

أخى الكريم
أ/محمد عبد الغفار
أحييك على هذه التورية الموفقة
وكما يقولون خير الكلام
ماقل ودل

تقديرى واحترامى
اخوك
محمد الجرايحى
مدونة الرسالة
http://mmm1962.jeeran.com/

Marwa Friday يقول...

عسل يا عم محمد ..والله عسل ..
على فكرة الجملة دي كانت على بالي ..ياللا السابقون السابقون ..وانت بقى شرقاوي :)) يعني أجدع ناس ..

أنا بوليس ..أنا كراكووون!ا
صباح الفل

ammola يقول...

انا مش بوليس...انا امولة

ا بـن عــمــر يقول...

جميله
أنا بوليس . . . لأ . . . انت حرامى

*********
لا انا مش حرامى
ولا انا بوليس
انا بحب الحرية مش التهيس

غير معرف يقول...

صدقت

هم دول

الحرامية


و للأسف المسروق هو

الوطن الغالي فلسطين


رب صورة خير من ألف مقال


بلييييييييييييييييغ جداااااااا

الشاب الحر الأبيّ

http://al-moslem.maktoobblog.com/

أحمد أبو خليل يقول...

شكرا على التصحيح

كا ن سهوا

وقد عُدّلت

وأتمنى أن تكون هذه التدوينة كواحدتي ، تمهيد للقراء حتى يعلموا حقيقة ما يحري وما حرى

ولا يكفي شعري ولا "قفشتك " الضاحكة الباكية

بوركت

Dr.khaled يقول...

:)
أنت رجل دمك خفيف...
ذاتس إينف

Dr.khaled يقول...

نسيت أكتب تعليقي على الحرامية دول....


(تشابهت قلوبهم)

علا من غزة يقول...


دايما المصريين هما اشطر ناس في التلاعب بالكلمات واختراع القفشات واكتشاف اlلعاني المخفية :p

من عند نتن ياهوو لعند كوندي رزة .. وانا بوليس

برافو :)

دنـيـا محيراني(ايناس لطفي يقول...

كلمتين في الجون صح تمام

Unknown يقول...

هههههههههههههه
انا مش معاهم

دينا فهمي يقول...

هههههههههههههههههه
بس هو مش حرامي بس

http://kasperb4.blogspot.com/ يقول...

بوليس ولا حرامي
فعلا كلها بقت محصلة بعضها وربنا يسترها معانا الأيام الجاية

حل وسط يقول...

وصحيفة سوابقهم متلتله

Unknown يقول...

هم فعلا حراميه

):

كراكيب عادل يقول...

المال الحلال بيرجع

مشروع انسان يقول...

انا بوليس دى باينلها عربية
او وطنية
لينا احنا
عشان نقولها
لكل الحرامية

semsem يقول...

انا بوليس رئيس الحراميه

غير معرف يقول...

اية يا واد الخفة دي

klmat يقول...

جديده وحلوه وفعلا
مش بوليس دول حراميه

Ahmad Hegab يقول...

هاهاهاهاها
جامدة