السبت، 18 نوفمبر 2006

من الشعر السورى الحلمنتيشى

منقول
بحبك حب مش مألوف لا بينكتب ولا بيتعبى بظروف
بحبك تكونى فصه وكون انا الخاروف بحبك تكونى سلق وكون انا الملفوف
بحبك تكونى فئيرة وكون انا الملفوف بحبك تكونى ليرة ومعى منك الوف
بحبك تكونى جيبى وكون انا المصروف بحبك تكونى كمبيوتر وانا الكى بورد والحروف
بحبك تكونى أصالة وكون انا وسوف بحبك تكونى طابى وكون انا برهوف
بحبك عاد محبة القط للفاره بحبك حب الدولاب للسياره
بحبك مثل شرطى السير ما يحب الصفارة بحبك حب الجزره للبشارة
بحبك عيونك اللى لون الخيارة بحب تمك اللى اكبر من السحارة
بحب طولك وفشرت السيكارة بحب صوتك اللى بيصرع الحارة
دقات البى متل ورشه نجارة بس ان الكهرباء والخشب والمسمار والبرغى والدئارة
أنت العمش بعيونى المحتارة يا كبريت قلبى العود بسمتك ونظرتك النارة
إن مت بتكونى انت السبب وان ما مت انشالله ترفسنى حمارة

هناك تعليقان (2):

غير معرف يقول...

حلامنتيشى صحيح

بس يضحك

محمد عبد الغفار يقول...

طب الحمد لله انى قدرت اكون سبب بسمة انسان على وجه الأرض ، الف حمد وشكر